Rio de Janeiro finance secretary discusses state’s current fiscal situation and future prospects

经济学
29 六月 2020

On June 30, Fundação Getulio Vargas’ Brazilian School of Economics and Finance (FGV EPGE) will hold a webinar featuring the Rio de Janeiro state finance secretary, Guilherme Mercês. The event will be broadcast live, starting at 6 pm. The aim is to present an overview of the public finances in the state of Rio de Janeiro.

In recent years, Brazilian states have experienced challenging times from the perspective of public finances, and the coronavirus pandemic has taken this situation to a new level. In this context, Mercês will discuss the likelihood that the state’s fiscal recovery regime will be renewed, as well as short and long-term prospects for Rio’s fiscal situation.

For more information and to sign up, click here.