• Webinar | Cybersecurity and digital sovereignty in the BRICS countries 26 fev 2021 10:00 a 11:30
    Webinar | Cybersecurity and digital sovereignty in the BRICS countries
    Local: YouTube FGV
    Endereço: Transmissão online
    Data: 26 Fevereiro 2021
    Responsáveis: FGV Direito Rio

This webinar will explore some key features of the Cybersecurity frameworks of the BRICS countries, their visions of digital sovereignty and the role of the BRICS grouping in fostering an alternative way of tackling such issues. The webinar will also be the occasion to launch the book "CyberBRICS: Cybersecurity Regulations in the BRICS Countries" (Springer-Nature, 2021), which is the first and only existing volume analysing the digital policies of the BRICS countries and stems from the CyberBRICS project (www.cyberBRICS.info). The webinar will feature Sergio Suchodolski, president of the Minas Gerais Development Bank and former Director of Strategy of the BRICS-led New Development Bank, Oliver Stuenkel, Professor at FGV Sao Paulo and author of Post-Western World, Min Jiang, Professor at University of North Carolina, and Anja Kovacs, Directress of the Internet Democracy Project, India.

The book "CyberBRICS: Cybersecurity Regulations in the BRICS Countries" can be purchased on the Springer-Nature website https://www.springer.com/gp/book/9783030564049

An open access non-official version of the book is also available on the CyberBRICS website https://cyberbrics.info/cyberbrics-cybersecurity-regulations-in-the-brics-countries-full-ebook/

Speakers: Anja Kovacs - Directress of the Internet Democracy Project, Min Jiang - Professor at University of North Carolina, Oliver Stuenkel - Professor at FGV Sao Paulo, and Sérgio Suchodolski - President of the Minas Gerais Development Bank

Moderator: Luca Belli - Coordinator, Center for Technology and Society